Сьогодні:
3 грудня 2016 р.

День Народження в цьому місяці:

Лучкевич Василь Федорович

04 грудня

Сіліч Любов Іванівна

13 грудня

Сахнік Анна Вікторівна

23 грудня


Підготовка до ДПА та до зовнішнього незалежного оцінювання

Дата: 2013-06-19

Автор: Лозовик О.Д.

Учням, щоб підготуватися до іспиту, корисно планувати заняття на кожен день підготовки, не просто “трішки повчу”, а чітко визначити, коли і які теми вивчати. Не варто змушувати себе запам'ятати зміст підручника повністю. Набагато корисніше складати плани, схеми, тези. Під час скорочення тексту якість запам'ятовування значно поліпшується, ці записи зручно використовувати під час повторення матеріалу.

Заняття варто чергувати з відпочинком. Наприклад, 40 хвилин занять, 10 хвилин – перерва. В цей час можна помити посуд, полити квіти, або зробити зарядку. Доцільно залишити один день перед іспитом для того, щоб повторити вивчений матеріал, зупинитися на найскладніших питаннях. Не рекомендується посилювати навчальне навантаження за рахунок сну. Саме під час сну відбувається переведення інформації, отриманої за день, з оперативної пам’яті в довгострокову. Крім того, скорочення часу сну буде приводити до млявості, апатії.

В інтер'єр кімнати не зайве додати жовтий та фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Під час підготовки до іспиту не можна думати “я не зможу, не впораюсь із завданням”, а навпаки, варто подумки уявляти собі картину тріумфу.

Дехто з учнів вважає, що для якісної підготовки не вистачає лише одної ночі, і саме останньої перед іспитом. Це не так. Не варто себе перевтомлювати. Краще облишити заняття ще з вечора, прогулятися, гарно відпочити. Потрібно прокинутися із відчуттям сили, здоров'я, “бойового настрою”. Адже іспит – своєрідна боротьба, де потрібно показати свої здібності і можливості якнайкраще.

Під час іспиту учням:

  • необхідно зосередитися і забути про оточуючих, адже зараз існує лише текст завдання і годинник;
  • обмеження в часі не повинні впливати на якість відповідей, а тому перед тим, як вписати правильну відповідь, ще раз переконайся, чи ти правильно зрозумів, що від тебе вимагають;
  • читай запитання до кінця, не намагайся зрозуміти його по перших словах, адже так часто припускаються помилок у найлегших завданнях;
  • в першу чергу відповідай на ті запитання, у знанні яких ти впевнений, не зупиняйся над тими, які викликають довгі роздуми. Повернешся до них, коли ввійдеш в робочий ритм, заспокоїшся, і голова почне ясно й чітко працювати;
  • незрозумілі завдання пропускай. Просто шкода, якщо ти “застрягнеш” на цих завданнях і не виконаєш інших;
  • думай про поточне завдання, і забудь про попереднє. Як правило, вони не пов'язані між собою, а тому знання, що застосовувались раніше заважають сконцентруватися на новому завданні. Не думай про невдачі у попередніх завданнях, думай лише про те що кожне нове завдання – твій шанс набрати бал;
  • заплануй “два кола”: розрахуй час так, щоб за дві третини часу пройтися по легким завданням (“перше коло”), а потім повернутися і спокійно подумати над складними завданнями (“друге коло”);
  • якщо ти невпевнений у відповіді, довірся своїй інтуїції - вгадуй! При цьому вибери такий варіант, який на твою думку, має більшу вірогідність.

І, нарешті, не засмучуйся від того, що не можеш виконати всі завдання, адже на практиці це майже нереально, а кількості виконаних завдань може бути достатньо для гарної оцінки.

Як найкраще запам'ятовувати матеріал

Магічна сімка

Ви ніколи не замислювалися, чому в давнину число «сім» було популярним і оточене таємничим ореолом? Чому, скажімо, «семь бед — один ответ»? Чому, перш ніж відрізати, треба сім разів відміряти, і з якої речі саме «семеро одного не ждуть?» А ще було сім давньогрецьких мудреців, «сім чудес світу». Та й семиденний тиждень навряд чи випадковий...

Психологи розкрили секрет «магічної» сімки. Виявляється такий у середньому обсяг нашої пам'яті.

За умови одночасного сприймання вона здатна утримати і потім відтворити в середньому сім об’єктів. Причому сім літер запам'ятовується не легше, ніж сім слів і навіть сім фраз.

Тому, якщо обсяг матеріалу, котрий треба запам'ятати, дуже великий, краще поділити його на змістові уривки, прагнучи, щоб їх було не більше семи. Ще один висновок з цього правила: змістові частини матеріалу треба збільшувати і узагальнювати, передаючи головну думку однією фразою.

Адже для запам'ятовування й одного речення, й однієї думки, в якій міститься зміст двосторінкового тексту, потрібний порівняно однаковий обсяг пам'яті. Ось що писав з цього приводу американський психолог Міллер, який відкрив це явище: «Це схоже на те, коли б вам довелося носити ваші гроші в гаманці, який може вмістити тільки сім монет. Гаманцеві байдуже, чи будуть ці монети пенсами чи срібними доларами».

Конспектування

Виявляється, текст можна дуже стисло скоротити, подавши його як схему типу «зірки», «дерева», «скоби» тощо. Сприймання і якість запам'ятовування значно поліпшуються завдяки великій образності записів.

Шукайте зв'язки

Любителі детективів знають, що досвідчений сищик не поспішає одягати наручники на рядового члена банди. Значно важливіше виявити зв'язки злочинця, вийти на главарів. Іншими словами, серед другорядного треба виявити найголовніше. Через те не слід поспішати, щоб там не було, запам'ятати складний текст, не розібравшись в його внутрішніх зв'язках, не зрозумівши хід міркувань автора. У матеріалі можуть бути такі зв’язки:

  1. змістові. Текст, в якому одна думка логічно визначає іншу, що йде за нею, запам'ятовується порівняно легко. Через те з самого початку постарайтеся зрозуміти зміст тексту, побачити логічні зв'язки між абзацами, параграфами, розділами.
  2. структурні. Психологічні експерименти показали, що під час запам'ятовування логічно не пов'язаних між собою слів (термінів, іноземних слів) важливе значення має їх розміщення на аркушу, об'єднання в групи (наприклад, цифр у номері телефона) і навіть у якісь фігури. Підкреслюйте, обводьте потрібне, робіть скорочення, групуйте слова, які починаються з однієї літери.

Як повторювати?

Що краще — ще раз прочитати текст або спробувати переказати його своїми словами? В одному експерименті, присвяченому вивченню пам'яті, студентів поділили на чотири групи. У першій уривок тексту читали чотири рази, у другій — тричі і раз переказували, у третій читали двічі і двічі переказували, у четвертій — тільки раз і тричі переказали. Зміст тексту найкраще запам'ятали студенти четвертої групи, найгірше — першої.

Отже, переказ тексту своїми словами сприяє кращому запам'ятовуванні, ніж багаторазове читання, оскільки це активна, організована метою робота. Взагалі, будь-яка аналітична робота з текстом сприяє кращому його запам'ятовуванню. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону чи матеріалу тощо.

Таким чином, вам треба розбити великий текст не більше ніж на сім частин, пов'язати їх між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх, повторюючи за наведеною схемою.

Використовуйте асоціації

Прийоми довільного запам'ятовування можна поділити на дві групи:

  1. побудовані на виявленні внутрішніх зв'язків, які є в матеріалі, що запам'ятовується (правило № 1 і № 2);
  2. побудовані на внесенні ззовні в матеріал, що запам'ятовується, штучних зв'язків. Останні називають мнемонічними і застосовують тоді, коли важко виявити внутрішню структуру матеріалу.

Далі розглянемо два мнемонічні прийоми: локальної прив'язки і словесних посередників.

Метод локальної прив'язки, або «метод місць», полягає в побудові для кількох об'єктів, що запам'ятовуються, другого ряду — опорного, який складається з добре знайомих об'єктів, або таких, що легко запам'ятовуються. Послідовність об'єктів в опорному ряду організована так, що жорстко визначено порядок їх переліку. На практиці таким опорним рядом може бути послідовність кімнати у квартирі, будинків на вулиці тощо. Людина спочатку завчає опорний ряд, а потім використовує його елементи, щоб зіставити з ними елементи ряду, який завчає.

Такий спосіб полегшення запам'ятовування давній — йому понад дві тисячі, років; є навіть легенда про те, як він виник. Одного разу поет Сімонід був у гостях. Раптом його викликали у невідкладній справі. Як тільки він вийшов за поріг будинку, стався потужний підземний поштовх, — будинок, де тільки-но він бенкетував, повалився, і всі гості виявилися похованими під уламками. Родичі не могли, розпізнати нікого із загиблих. Тоді Сімонід подумки уявив план приміщення, де проходив бенкет. Відразу в його пам'яті ожила картина, він згадав, де хто сидів, і вказав, які останки кому належали. Відомо, що згодом систему локальної прив'язки використовували Ціцерон, Джордано Бруно та багато інших видатних людей. Отже, якщо в матеріалі, що завчається, мало внутрішніх зв'язків — подивіться навколо. Уявивши в пам'яті обстановку, в якій ви вчили матеріал, ви пригадаєте його, тому що одержані одночасно враження мають властивість відновлювати одне одного.


www.mon.gov.ua
nmc-pto.volyn.ua

www.useti.org.ua

testportal.gov.ua

kno.rada.gov.ua

www.vstup.info



Яндекс.Метрика