Правила розв’язання конфліктних ситуацій
Дата: 2012-01-20
Автор: Лозовик О.Д.
- Не починайте з фрази: «Я давно вже хотів(ла) сказати…».
- Уникайте слів завжди і ніколи.
- Якщо людину рідко або ніколи не хвалять, вона не буде реагувати на критику позитивно.
- Критикувати можна лише те, що можна змінити.
- Не слід порівнювати поведінку людини з іншими, це принижує.
- Не знищуйте індивідуальність.
- Не приписуйте співрозмовнику те, чого він не казав. Краще не перебільшувати – можуть справедливо звинуватити в брехні.
- Не зосереджуйтесь на особистості суперника, акцентуйте увагу на проблемі та варіантах її вирішення.
- Не кажіть лише про свої проблеми, дайте змогу висловитися партнеру й уважно вислухайте його.
- Не робіть висновків за партнера.
- Перше зауваження людині доцільно робити на одинці.
- Давайте людині психологічну паузу, що може зняти емоційне напруження.
- Прагніть щиро зрозуміти співрозмовника.
- Свою помилку визнавайте швидко і рішуче, випереджаючи можливу критику.
- Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету й мотиви поведінки співрозмовника.
- Зміцнюйте позитивну атмосферу в спілкуванні.
- Перетворюйте свої проблеми на нові можливості і перспективи.
- Відчувайте, коли потрібно відступити.
- Безвихідних ситуацій не буває.
- Не уникайте конфліктів, а намагайтесь їх вирішувати і запобігайте негативним наслідкам.